Πώς να αυξήσω τις πωλήσεις μου το Πάσχα: 5+1 tips

Πώς να αυξήσω τις πωλήσεις μου το Πάσχα. Χαρακτηριστική εικόνα άρθρου

Αύξηση πασχαλινών πωλήσεων: Εφικτή ή όχι;

Για όλους εμάς τους δημιουργούς, το Πάσχα εκτός  από μία μεγάλη γιορτή είναι και μία τεράστια επιχειρηματική ευκαιρία που δεν πρέπει να αφήσουμε ανεκμετάλλευτη.

Είμαστε όμως έτοιμοι;

Η αγοραστική περίοδος του Πάσχα είναι αυτό που πολύ απλά λέμε “δίκοπο μαχαίρι”, είτε είμαστε νέοι πωλητές, είτε πιο έμπειροι.

Αφενός, η περίσταση είναι ιδανική για να ενδυναμώσουμε το brand μας, να αυξήσουμε το κοινό μας και να μεγιστοποιήσουμε τις πωλήσεις μας.

Αφετέρου όμως, μπορεί εύκολα να καταλήξει σε μία πηγή απογοήτευσης και σπατάλης, πόρων, υλικών, χρημάτων και ενέργειας.

Τα καλά νέα είναι πως εμείς οι ίδιοι καθορίζουμε πως θα εξελιχθεί όλο αυτό!

Στο άρθρο αυτό, θα δούμε βήμα βήμα τι πρέπει να κάνουμε ώστε να προετοιμαστούμε όσο το δυνατόν καλύτερα.

Σωστή Επιλογή Προϊόντων

Το πρώτο ερώτημα που ταλανίζει κάθε δημιουργό τέτοια εποχή είναι… “ΤΙ θα πουλήσω;”.

Παράγοντες όπως η έλλειψη έμπνευσης, το διαθέσιμο budget, ο ανταγωνισμός, ο απαιτούμενος χρόνος δημιουργίας, το άγχος, ο φόβος της αποτυχίας, οι τρέχουσες υποχρεώσεις μας, κ.λπ. κάνουν την απάντηση ακόμα δυσκολότερη.

Πως να κάνετε εύκολη την διαδικασία επιλογής προϊόντων:
Αξιολογήστε αντικειμενικά τις δυνατότητες σας:

Πάρτε χαρτί και μολύβι και φτιάξτε δύο λίστες. Κατά προτίμηση, στο ίδιο φύλλο χαρτί.

  • Στην πρώτη λίστα γράψτε τις πρακτικές δυσκολίες που αντιμετωπίζετε την δεδομένη στιγμή. Π.χ. περιορισμένος χρόνος, περιορισμένα οικονομικά, δυσκολία ανεύρεσης συγκεκριμένων υλικών, κ.λπ.
  • Στην δεύτερη λίστα γράψτε τι θεωρείτε εσείς ως ιδανική λύση στο κάθε ένα από αυτά τα προβλήματα. Μην το σκεφτείτε απλά. Γράψτε το!

Μπαίνοντας στην διαδικασία του να τα γράψουμε όλα αυτά αντί απλά να τα σκεφτόμαστε, εξαναγκάζουμε τον εγκέφαλο μας να συγκεντρωθεί και να δουλέψει. Μην αφήσετε κανένα πρόβλημα χωρίς ιδανική λύση.

Αφού ολοκληρώσετε και τις δύο λίστες, κάντε ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα και επιστρέψτε. Διαβάστε τώρα τις δύο λίστες οριζόντια αντί για κάθετα.

Μην διαβάσετε δηλαδή όλα τα προβλήματα μαζεμένα και μετά τις λύσεις. Αντίθετα, διαβάστε κάθε πρόβλημα χωριστά και αμέσως μετά την αντίστοιχη λύση του.

Αφού τελειώσετε, πάρτε ένα καινούριο χαρτί και γράψτε τώρα, όχι την ιδανική αλλά μία ρεαλιστική λύση για κάθε πρόβλημα.

Σας δίνω μερικά παραδείγματα:

Πρόβλημα 1: Δεν έχω χρήματα να αγοράσω νέα υλικά.

Ιδανική λύση: Να είχα περισσότερα χρήματα/υλικά.

Ρεαλιστική λύση: Να βρω τι προϊόντα μπορώ να φτιάξω με ό,τι έχω ήδη ή να εξετάσω εναλλακτικές πηγές υλικών.

_____________________

Πρόβλημα 2: Δεν προλαβαίνω να φτιάξω νέα προϊόντα.

Ιδανική λύση: Να είχα ξεκινήσει νωρίτερα. Να είχα λιγότερες υποχρεώσεις.

Ρεαλιστική λύση: Να χρησιμοποιήσω τα προϊόντα που έχω φτιάξει ήδη. Να φρεσκάρω τα προϊόντα που έχω ήδη φτιαγμένα.

Μόλις τελειώσετε, πετάξτε τις δύο πρώτες λίστες.

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!

Μόλις φτιάξατε μία εμπεριστατωμένη και αντικειμενική λίστα με όλα τα πρακτικά κριτήρια που πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν σας όταν διαλέξετε τα προϊόντα που θα προωθήσετε φέτος.

Μην αφήσετε τον ανταγωνισμό να σας παρασύρει

painting-ceramic-piece-handmade-creators
Αντικαταστήστε στο μυαλό και την συνείδηση σας τον ανταγωνισμό με την ευγενή άμιλλα.

Ενημερωθείτε για το τι συμβαίνει στο κομμάτι της αγοράς που σας αφορά, σημειώστε το εύρος τιμών που κυμαίνονται προϊόντα παρόμοια με τα δικά σας, εμπνευστείτε και σταματήστε εκεί.

Αντίθετα με το τι μπορεί να πιστεύετε, το να προσπαθήσετε να ανακαλύψετε τι έκαναν οι ανταγωνιστές σας και πέτυχαν, ωστε να το κάνετε κι εσείς με την σειρά σας, το μόνο που θα σας αποφέρει είναι χάσιμο χρόνου. Και ο χρόνος σας είναι πολύτιμος.

Αυτό που βλέπετε από τους ανταγωνιστές σας είναι μόνο το τελικό τους αποτέλεσμα. Κι αυτό όχι ολόκληρο.

Δεν μπορείτε να γνωρίζετε την στρατηγική τους, τα οικονομικά τους, την υποδομή τους, την στήριξη που έχουν ή δεν έχουν, τους συνεργάτες τους, τα κόστη τους. Και όλες αυτές οι πληροφορίες είναι απαραίτητες για μία επιτυχημένη στρατηγική πωλήσεων.

Επιπλέον, το να αντιγράψετε κάποιον άλλον, το μόνο που μπορεί να επιφέρει είναι ζημία σε σας – ακόμα και σε νομικό επίπεδο αρκετές φορές.

Αφιερώστε τον χρόνο, την ενέργεια και τις προσπάθειες σας στο πως θα γίνετε εσείς οι ίδιοι καλύτεροι.

Εξάλλου, ο στόχος σας είναι να κερδίσετε πωλήσεις, όχι να κερδίσετε τον αντίπαλο.

Επιβεβαιώστε ότι γνωρίζετε σε ποιο ακριβώς κοινό απευθύνεστε

handmade-market-shopping

Αν δεν το έχετε κάνει ήδη, πρέπει να συνειδητοποιήσετε πως δεν απευθύνεστε στο ευρύ κοινό.

Και ΔΕΝ πρέπει να απευθύνεστε στο ευρύ κοινό.

Ένα χειροποίητο προϊόν δεν είναι προϊόν λιανικής. Και επουδενί δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοιο!

Αντίστοιχα, και το κοινό σας είναι ιδιαίτερο. Δεν ψάχνουν να αγοράσουν το πιο φθηνό. Σαφώς και τους ενδιαφέρει η τιμή του προϊόντος. Μην ξεχνάμε πως οι καιροί είναι δύσκολοι για όλους μας. Αντιλαμβάνονται όμως επίσης πως αγοράζουν κάτι ιδιαίτερο και μοναδικό. Και πως αυτό αντικατοπτρίζεται και στην τιμή.

Οπότε, υποψήφιος πελάτης που ως κύριο μέλημα του έχει την χαμηλότερη τιμή που μπορεί να βρει, δεν είναι πελάτης δικός σας!

Αυτό βέβαια, δεν σας δίνει αυτόματα το δικαίωμα να πουλάτε πανάκριβα. Θα μιλήσουμε όμως αναλυτικότερα πιο κάτω γι’ αυτό, στο κομμάτι της κοστολόγησης.

Πρέπει επίσης να αντιληφθείτε πως δεν σας ανήκει ολόκληρο αυτό το ιδιαίτερο κοινό.

Το ότι κάποιος προτιμάει να αγοράζει χειροποίητα προϊόντα, δεν σημαίνει εξ ορισμού ότι θα αγοράσει και το δικό σας μόνο και μόνο γιατί είναι χειροποίητο.

Ακριβώς γι’ αυτό, πρέπει να συγκεκριμενοποιήσετε σε ποιους ακριβώς απευθύνεστε και να προσαρμόσετε τα προϊόντα και την στρατηγική σας αναλόγως.

Βασικά κριτήρια που πρέπει να λάβετε υπόψιν σας στον προσδιορισμό του ιδανικού πελάτη είναι:

  • Φύλο
  • Ηλικία
  • Ενδιαφέροντα
  • Οικονομική κατάσταση
  • Ποιά συγκεκριμένη ανάγκη τους ικανοποιεί το προϊόν σας

Δευτερεύοντα κριτήρια ανάλογα με το είδος του προϊόντος σας μπορεί να είναι:

  • Οικογενειακή κατάσταση
  • Επάγγελμα
  • Επαγγελματική κατάσταση
  • Επαγγελματική εμπειρία
  • Τόπος διαμονής
  • Κατάσταση υγείας
  • Μορφωτικό επίπεδο

Μην επιτρέψετε στα αρνητικά συναισθήματα να σας σταματήσουν

a-beautiful-girl-paints-easter-eggs-in-the-living

Έλλειψη έμπνευσης, ανασφάλεια, έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό μας, φόβος ότι οι δημιουργίες μας δεν είναι αρκετά καλές, άγχος ότι αργήσαμε να ξεκινήσουμε, αμφιβολία για το αν θα τα καταφέρουμε.

Σας έχω νέα…
ΟΛΟΙ μας σε κάποιο σημείο – και περισσότερες από μία φορές για να είμαστε ειλικρινείς – έχουμε νιώσει έτσι!

Μην ξεχνάτε… είμαστε κατ’ ουσίαν καλλιτέχνες κι εμείς. Κι όπως όλοι οι καλλιτέχνες είμαστε λίγο πιο ευαίσθητοι και πιο ευάλωτοι από τον μέσο όρο. Γι’ αυτό εξάλλου επιλέξαμε να ασχοληθούμε με το χειροποίητο.

Μην πανικοβάλλεστε, μην απογοητεύεστε και κυρίως μην σκεφτείτε να “το αφήσετε για του χρόνου”.

Ακόμα και το 5% είναι πολύ καλύτερο από το 0%!!!

Αναζητήστε εναλλακτικές πηγές έμπνευσης. Μιλήστε με ανθρώπους που θα μπορούσαν να είναι πελάτες σας.
Ρωτήστε τους τι θα τους άρεσε. Σκεφτείτε τι θα σας άρεσε εσάς αν ήσασταν εκείνοι. Βρείτε τι είναι δημοφιλές αυτή την περίοδο. Σκεφτείτε προϊόντα για παιδιά ή/και κατοικίδια που είναι πάντα δημοφιλή. Το ίδιο ισχύει και για τις αθλητικές ομάδες.

Αντί να αγχώνεστε για την έλλειψη χρόνου, αναπροσαρμόστε το υπάρχον πρόγραμμα σας προσωρινά. Ζητήστε βοήθεια από την οικογένεια και τους φίλους σας. Συνδυάστε δουλειές μεταξύ τους.

Και τέλος…
Μην ξεχνάτε πως τα πάντα ήταν αδύνατον να συμβούν, μέχρι που συνέβησαν για πρώτη φορά!

Ιδέες για προϊόντα

Ουσιαστικά, έχετε περισσότερες επιλογές από όσες πιστεύετε. Και μάλιστα, ακόμα και για τις περιπτώσεις που η έμπνευση σας έχει εγκαταλείψει αυτή την στιγμή, ή ο χρόνος σας εξακολουθεί να παραμένει ασφυκτικά περιορισμένος ό,τι και να κάνετε.

crocheted-easter-eggs-chickens-and-daffodils

Ας τις δούμε, μία μία αναλυτικά…

1. Υπάρχοντα προϊόντα:

Μιλάμε φυσικά για τα προϊόντα που έχετε φτιάξει τις προηγούμενες χρονιές. Το πρώτο βασικό πλεονέκτημα είναι πως έχουμε ήδη έτοιμο υλικό για προώθηση. Το δεύτερο είναι πως ξέρουμε την απόδοση τους.

2. Ανανέωση υπαρχόντων προϊόντων:

Γνωρίζοντας ήδη ποια από τα παλιά πασχαλινά μας προϊόντα είναι δημοφιλή, είναι εύκολο να δημιουργήσουμε νέα, απλά φρεσκάροντας τα.

Ένας νέος χρωματικός συνδυασμός, επιπλέον μεγέθη, ένα λίγο διαφορετικό σχέδιο, είναι μερικά από αυτά που μπορούμε να κάνουμε για να έχουμε νέα προϊόντα εύκολα και γρήγορα.

Αντίστοιχα, μπορούμε να βελτιώσουμε εκείνα που δεν ήταν και τόσο δημοφιλή. Συγκρίνοντας τα με εκείνα που είχαν την περισσότερη αποδοχή, και μελετώντας τα σχόλια των προηγούμενων ετών, μπορούμε να τα τροποποιήσουμε ανάλογα.

3. Πασχαλινές εκδόσεις:

Ήδη γνωρίζουμε ποια από τα προϊόντα μας είναι δημοφιλή ανεξαρτήτως περίστασης.

Μία εύκολη και επίσης γρήγορη λύση είναι να τα μετατρέψουμε σε “πασχαλινά”.

Αυτό ισχύει ακόμα και για δημιουργίες που φαινομενικά δεν έχουν καμία σχέση με το Πάσχα.

Το μόνο που χρειάζεται είναι να χρησιμοποιήσουμε υλικά και στοιχεία με πασχαλινό θέμα.

Αν π.χ. φτιάχνουμε μπολάκια για σκύλους, ζωγραφίζουμε πασχαλινά αυγά σε ένα από αυτά και αμέσως έχουμε έτοιμο ένα νέο προϊόν.

Αντίστοιχα, μπορούμε να έχουμε γρήγορα μία ολόκληρη νέα γκάμα προϊόντων προσθέτοντας απλές εκφράσεις όπως “το πρώτο μου Πάσχα”, “το πρώτο μας Πάσχα παντρεμένοι”, “το πρώτο μας Πάσχα σε δικό μας σπίτι”, “το πρώτο μου φοιτητικό Πάσχα”, “πρώτη φορά νονά/ος”, κ.λπ.

4. Λαμπάδες:

Αδιαμφισβήτητα ο βασιλιάς των προϊόντων τέτοια εποχή!

Ακόμα κι αν οι δημιουργίες μας δεν έχουν καμία σχέση με το κερί, είναι εξαιρετικά εύκολο να φτιάξουμε λαμπάδες.

Σας δίνω ένα παράδειγμα…

Ας υποθέσουμε ότι φτιάχνουμε φυτικά καλλυντικά.

Διαλέγουμε το πιο δημοφιλές μας σαπούνι. Ας πούμε ότι το βασικό του συστατικό είναι η ελιά.  Το βάζουμε σε ένα ωραίο πασχαλινό πουγκί. Παίρνουμε μία λαμπάδα σε ουδέτερο ή σε ταιριαστό πράσινο χρώμα. Την στολίζουμε με κάποιο στοιχείο σχετικό με την ελιά. Τα στερεώνουμε μαζί σε μία όμορφη συσκευασία και είμαστε έτοιμοι!

5. Δωροεπιταγές:

Το ΠΙΟ εύκολο προϊόν που θα φτιάξετε ποτέ!

Φτιάχνετε ένα ωραίο γραφικό με θέμα το Πάσχα, προσθέτετε το λογότυπο σας και το ποσό και είσαστε έτοιμοι!

Τις αποστέλλετε ηλεκτρονικά και φροντίζετε να έχετε ένα καλά ενημερωμένο αρχείο με το ποιος πελάτης αγόρασε ποια δωροεπιταγή.

Μην ξεχάσετε να φτιάξετε δωροεπιταγές σε διάφορα ποσά.

6. Ψηφιακά Προϊόντα:

Πατρόν, χρωμοσελίδες, συνταγές, παραμύθια, κάρτες, λογότυπα, γραφικά για τα social media, κατασκευές από χαρτόνι, οδηγίες για κατασκευές… και η λίστα είναι ανεξάντλητη!

Αρκεί στην προκειμένη περίπτωση να είναι προσαρμοσμένα κατάλληλα για το Πάσχα.

Ομολογουμένως, δεν είναι εύκολο για όλους να δημιουργήσουν ψηφιακά προϊόντα. Όσοι όμως από εσάς τα καταφέρνετε, υπάρχει ένα μεγάλο πεδίο πώλησης εκεί έξω.

Σωστή Επιλογή Υλικών - Τιμολόγηση

craftsperson-choosing-eyelets

Ένα στάδιο κρίσιμο, όχι μόνο για τα οικονομικά μας, αλλά για ολόκληρο το brand μας.

Επηρεάζει άμεσα την βιωσιμότητα μας, αφού καθορίζει όχι μόνο την τιμή πώλησης αλλά και την ποιότητα των προϊόντων μας.

Η σωστή επιλογή των υλικών μας μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση. Οι καιροί είναι δύσκολοι για όλους μας και ταυτόχρονα οι πρώτες ύλες μας είναι ένα πεδίο που δεν χωράνε εκπτώσεις.

Επιπλέον, οι πρώτες ύλες δεν είναι το μόνο κόστος που έχουμε. Πολλές φορές μάλιστα τα παράπλευρα κόστη είναι περισσότερα από τα ίδια τα υλικά.

Και φυσικά, μέσα στην τιμή των προϊόντων θα πρέπει να υπολογίσουμε και το κέρδος μας, αφού βιοποριζόμαστε από αυτό.

Ευτυχώς για εμάς, υπάρχουν τρόποι για να μειώσουμε τα κόστη μας, προσφέροντας ταυτόχρονα ποιοτικώς άριστα προϊόντα.

Ας εξετάσουμε μερικούς από αυτούς…

Τρόποι να μειώσουμε τα κόστη των πρώτων υλών:

1. Νέοι/Επιπλέον Προμηθευτές:

Πολλές φορές, είτε από συνήθεια, είτε από έλλειψη χρόνου, είτε επειδή είμαστε ικανοποιημένοι, μένουμε προσκολλημένοι σε συγκεκριμένους προμηθευτές.

Ωστόσο, ιδίως στην περίπτωση επώνυμων υλικών, είναι εξαιρετικά πιθανό να βρούμε ακριβώς το ίδιο υλικό σε καλύτερη τιμή, σε κάποιον άλλον προμηθευτή, στον οποίο μάλιστα μπορεί να βρούμε και αρκετές ισάξιες – και ορισμένες φορές και καλύτερες – εναλλακτικές των μη επώνυμων υλών που χρησιμοποιούμε.

Μία έρευνα αγοράς λοιπόν, συχνά πυκνά, είναι εξαιρετικά χρήσιμη.
Πόσω μάλλον σε περιόδους πριν τις γιορτές, που και οι προμηθευτές θέλουν να πουλήσουν με την ίδια λαχτάρα όπως κι εμείς.

2. Προμήθεια Υλικών Από Ιδιώτες:

Σαφώς και πρόκειται για κάτι ευκαιριακό, δεν παύει όμως να είναι σωτήριο πολλές φορές.

Πολλοί συνάδελφοι μας πωλούν υλικά που δεν χρειάζονται πλέον, ενώ δεν είναι λίγοι κι εκείνοι που ξεκίνησαν να πειραματίζονται με τις κατασκευές και για τον χι ψι λόγο τελικά δεν ασχολήθηκαν.

Σε αυτήν την κατηγορία προσθέστε επίσης όσους κλείνουν την επιχείρηση τους, λόγω π.χ. συνταξιοδότησης, και πουλούν το εμπόρευμα τους σε τιμές κόστους.

Τέλος, είναι και οι άνθρωποι που δεν έχουν καμία σχέση με τον χώρο αλλά πουλούν προσωπικά τους αντικείμενα αμεταχείριστα ή σε άριστη κατάσταση, και από τα αντικείμενα αυτά εμείς μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στις κατασκευές μας.

Προσωπικά, έχω επωφεληθεί πολλές φορές από τέτοιες ευκαιρίες είτε πουλώντας όσα δεν χρησιμοποίησα τελικά, είτε αγοράζοντας.

Και για να είμαι ειλικρινής, ορισμένα από τα άτομα από τα οποία αγόρασα έχουν γίνει και μόνιμοι πελάτες μου.

Ο καλύτερος τρόπος για να επωφεληθείτε από τέτοιες ευκαιρίες είναι να εγγραφείτε σε sites αγγελιών, να αναζητήσετε αυτά που χρειάζεστε και να αποθηκεύσετε τις αναζητήσεις ώστε να ειδοποιήστε όταν υπάρχει κάποια νέα αγγελία.

Επίσης, μπορείτε να “ακολουθήσετε” και πωλητές που σας ενδιαφέρουν.

Επιπλέον, μπορείτε να γίνετε μέλος σε ομάδες αγοραπωλησιών στα social media.

Πέραν του να παρακολουθείτε τις αναρτήσεις σε αυτές τις ομάδες – που ομολογουμένως είναι πάρα πολλές και συνήθως άσχετες με αυτά που ψάχνουμε – μπορείτε να αναρτήσετε κι εσείς ένα post αναζήτησης με το τι ακριβώς ζητάτε.

Ένα post την φορά, ώστε να μπορείτε να το ελέγχετε εύκολα.

Και φυσικά, ζητήστε από τους φίλους και τους συγγενείς σας να σας ειδοποιούν όταν πέφτει κάτι παρόμοιο στην αντίληψη τους.

Μην ξεχάσετε, στην περίπτωση που αγοράζετε από ιδιώτη εξ αποστάσεως, πριν προβείτε σε οποιαδήποτε απόφαση να ζητήσετε να δείτε ένα video του αντικειμένου.

Ζητήστε επίσης από τον πωλητή να γράψει κάτι συγκεκριμένο σε ένα χαρτάκι (την λέξη καλημέρα ας πούμε) και να βάλει το χαρτάκι δίπλα στο αντικείμενο.

Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζετε όσο το δυνατόν ότι όντως έχει το συγκεκριμένο αντικείμενο, σε τι κατάσταση βρίσκεται και συνήθως τις διαστάσεις του και άλλες λεπτομέρειες (π.χ. την υφή ενός υφάσματος) που δεν είναι δυνατόν να φανούν σε φωτογραφίες.

3. Εκπτώσεις – Προσφορές – Οικονομικές Συσκευασίες:

Προσπαθήστε όσο μπορείτε να αγοράζετε τα υλικά σας μαζεμένα. Εκτός του ότι στις περισσότερες περιπτώσεις αποφεύγετε τα μεταφορικά κόστη, δεν είναι λίγες οι φορές που προσφέρεται έκπτωση σε παραγγελίες πάνω από κάποιο συγκεκριμένο ποσό.

Ομοίως, καλή ιδέα είναι να συνδυάζετε τις αγορές σας με εκείνες κάποιου φίλου ώστε να επωφεληθείτε περισσότερο και οι δύο.

Επίσης, ορισμένα eshops προσφέρουν επιπλέον εκπτώσεις με την επιλογή συγκεκριμένου τρόπου πληρωμής ή/και αποστολής.

Αντίστοιχα, συμβαίνει και το αντίθετο. Συχνά, ορισμένοι τρόποι πληρωμής έχουν επιπλέον χρέωση.

Τέλος, επιλέξτε σοφά τις συσκευασίες που αγοράζετε. Μεγάλες συσκευασίες για υλικά που χρησιμοποιείτε πολύ, μικρές για υλικά που αγοράζετε για πρώτη φορά ή που δεν χρησιμοποιείτε συχνά.

4. Ανακύκλωση – Επαναχρησιμοποίηση:

Μία λύση ιδιαίτερα χρήσιμη για τις περιπτώσεις δειγμάτων.

Πολλοί από εμάς – αν όχι όλοι – έχουμε φτιάξει δείγματα που απλά βρίσκονται ξεχασμένα σε κάποιο ντουλάπι. Είτε δεν βγήκαν όπως τα σχεδιάζαμε, είτε τροποποιήσαμε το σχέδιο τόσο που πλέον δεν μας είναι χρήσιμα, είτε δεν ήταν αρκετά καλά ώστε να πουληθούν, είτε τα φτιάξαμε εξ αρχής μόνο για φωτογράφηση.

Αποσυναρμολογώντας τα, μπορούμε να φτιάξουμε γρήγορα νέα δείγματα μειώνοντας τα κόστη μας.

Είναι μία ιδιαίτερα καλή πρακτική στις περιπτώσεις νέων προϊόντων, πάνω στα οποία ακόμα πειραματιζόμαστε.

5. Ο Χρόνος Είναι Χρήμα:

Συνήθως αυτό που εξετάζουμε στην επιλογή υλικών είναι η ποιότητα και η τιμή του.

Υπάρχει όμως κι ένα επιπλέον κριτήριο που μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά κοστοβόρο ανάλογα με το τι φτιάχνουμε. Κι αυτό είναι η εφαρμογή του υλικού.

Σας δίνω ένα παράδειγμα…

Ας πούμε ότι το τελικό προϊόν είναι ένα σουβέρ και πρέπει να επιλέξουμε βερνίκι. Επιλέγουμε ένα βερνίκι φθηνότερο που όμως κάνει 24 ώρες για να στεγνώσει.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι για 24 ώρες το λιγότερο δεν μπορούμε να επεξεργαστούμε το αντικείμενο. Αντίθετα, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί ώσπου να στεγνώσει εντελώς.

Αντίστοιχα, δεσμεύουμε και τον χώρο στον οποίο στεγνώνουμε το σουβέρ.

Σε περιόδους όπως αυτή των πασχαλινών αγορών, που στόχος είναι να εξυπηρετήσουμε ταυτόχρονα όσες περισσότερες παραγγελίες μπορούμε, όλα αυτά περιορίζουν σημαντικά τον αριθμό των παραγγελιών που μπορούμε να αναλάβουμε ταυτόχρονα.

Κατά συνέπεια, το βερνίκι αυτό αν και φθηνότερο, κατ’ ουσίαν μας κοστίζει χρήματα.

Τρόποι να μειώσουμε τα παράπλευρα κόστη

young-attractive-beautiful-female-packaging

Είναι τα κόστη που δεν τα υπολογίζουμε με την πρώτη ματιά, αλλά γίνονται πραγματικός βραχνάς, όταν φτάνουμε στο σημείο να ορίσουμε τιμή για τα προϊόντα μας.

Σημείωση: Δεν περιλαμβάνω στην λίστα αυτή κόστη όπως φόρους, ασφαλιστικές εισφορές, κ.λπ. καθώς γι’ αυτά το σωστότερο και ασφαλέστερο είναι να απευθυνθείτε σε έναν λογιστή.

1. Συσκευασία:

Το πρώτο από τα βάσανα μας. Εκτός από ελκυστική, πρέπει επίσης να είναι ασφαλής ώστε να προστατεύονται οι δημιουργίες μας κατά την μεταφορά. Είναι ένα κομμάτι στο οποίο αξίζει να αφιερώσετε σκέψη και χρόνο. Με μία πολύ καλή έρευνα αγοράς μπορείτε να βρείτε οικονομικές και αξιόπιστες συσκευασίες.

Αυτά που θα πρέπει να προσέξετε είναι:

  • Διαστάσεις: 2-3 βασικά μεγέθη είναι αρκετά. Δεν χρειάζεται να αγοράζετε ξεχωριστή συσκευασία για κάθε προϊόν.
  • Aντοχή: Φροντίστε να μπορούν να διατηρούν προστατευμένες τις δημιουργίες σας.
  • Πολυσυσκευασίες: Τα υλικά συσκευασίας είναι κάτι που δεν μπορούμε να αποφύγουμε. Ως εκ τούτου, δεν πάνε ποτέ χαμένα. Όσο περισσότερα τεμάχια ανά πακέτο, τόσο περισσότερο το κέρδος.
  • Ποιότητα: Να θυμάστε πάντα πως ψάχνουμε φθηνή συσκευασία αλλά όχι φτηνιάρικη.

Τέλος, ένας τρόπος να εξοικονομήσετε χρήματα αλλά και να κάνετε τις συσκευασίες ακόμα πιο ξεχωριστές είναι να τις φτιάχνετε μόνοι σας.

Προσωπικά, εγώ αυτό ακριβώς κάνω. Πλέκω τα περισσότερα από τα πουγκιά που χρειάζομαι και φτιάχνω μόνη μου κουτάκια και φακελάκια, και τα σχόλια είναι πάντα πολύ κολακευτικά!

Επιπλέον, έχω την δυνατότητα να προσφέρω συσκευασία δώρου χωρίς να μεταβάλλονται τα κόστη των συσκευασιών μου!

2. Μεταφορικά:

Αν και είναι ένα κόστος που στην ουσία το επιβαρύνεται ο πελάτης, επηρεάζει άμεσα τα δικά μας κόστη καθώς παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην κοστολόγηση και ενίοτε χρειάζεται να απορροφήσουμε το κόστος αυτό (ή μέρος του) στην τιμή του προϊόντος.

Επιλέξτε προσεκτικά τους τρόπους αποστολής των προϊόντων σας και στοχεύστε σε σταθερές συνεργασίες. Οι περισσότερες εταιρείες courier προσφέρουν σημαντική έκπτωση ακόμα και σε ιδιώτες όταν υπάρχει σημαντικός αριθμών αποστολών ανά μήνα.

Η BoxNow προσφέρει εκπτωτικούς κωδικούς πολύ συχνά, ενώ η Γενική Ταχυδρομική έχει την υπηρεσία D2SP με εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόστος.

Και φυσικά, μην ξεχνάμε τα marketplaces που αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου την αποστολή. Αν και πιστεύω πως το γνωρίζετε ήδη, σας υπενθυμίζω πως το market.sxediomodas.gr είναι ένα από αυτά.

3. Προώθηση:

Ζωτικό κομμάτι για τις πωλήσεις και μπορεί να καταλήξει να είναι ένα εξαιρετικά μεγάλο έξοδο.

Ευτυχώς, υπάρχουν άπειρα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με χαμηλό κόστος ή και δωρεάν.

Αν και θα αναλύσουμε το θέμα αυτό διεξοδικά σε κάποιο άλλο άρθρο, υπάρχει παρακάτω στο άρθρο αυτό, ξεχωριστό κεφάλαιο αφιερωμένο στην προώθηση των δημιουργιών μας.

4. Προμήθειες πώλησης:

Σε περίπτωση που διαθέτουμε τις δημιουργίες μας μέσω marketplaces ή κάποιου πωλητή, πρέπει να συνυπολογίσουμε και την προμήθεια αυτών.

Σκοπός μας στην συγκεκριμένη περίπτωση, δεν είναι πως να μειώσουμε το ποσό της προμήθειας, αλλά να διασφαλίσουμε πως όντως έχουμε σημαντικό όφελος από την εκάστοτε συνεργασία.

Γι’ αυτό θα πρέπει να εξετάζουμε προσεκτικά τους όρους της κάθε συνεργασίας, τι χρειάζεται από την πλευρά μας για να λειτουργήσει και το τι μας προσφέρει.

Τιμολόγηση:

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις κάθε επιχειρηματία είναι ο προσδιορισμός της σωστής τιμής πώλησης των προϊόντων του.

Το να διαθέτουμε τις δημιουργίες μας στην πιο χαμηλή δυνατή τιμή, μπορεί να ακούγεται ως η εύκολη λύση αλλά δεν είναι.

Το ζήτημα δεν είναι να είμαστε απλά οι πιο φθηνοί αλλά, όποια κι αν είναι η τιμή του προϊόντος μας, να δικαιολογείται 100% από αυτό που παίρνει ο πελάτης στα χέρια του.

Ας δούμε πως θα το κάνουμε αυτό…

Πως να καθορίσουμε την τιμή πώλησης

female-closing-her-wooden_diary
1. Προσδιορισμός Κόστους:

Το πρώτο πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να υπολογίσουμε με ακρίβεια το συνολικό κόστος του προϊόντος. Προσθέτουμε λοιπόν όλα τα κόστη μας. Υλικά, παράπλευρα κόστη, φόροι, προμήθειες, διαφήμιση, κ.λπ.

2. Προσδιορισμός Περιθωρίου Κέρδους:

Στο σημείο αυτό, καθορίζουμε το ελάχιστο και το μέγιστο κέρδος που θα θέλαμε να έχουμε. Τα προσθέτουμε στο κόστος που υπολογίσαμε παραπάνω και έτσι έχουμε δύο τιμές βάσης. Την χαμηλότερη και την υψηλότερη τιμή πώλησης. Τις σημειώνουμε σε ένα χαρτί.

3. Χονδρική – Εκπτώσεις Ποσότητας:

Τώρα πρέπει να αποφασίσουμε αν θα διαθέτουμε τα προϊόντα μας σε χονδρική ή όχι. Και αν ναι, ποια θα είναι αυτή η τιμή χονδρικής.

Επίσης, πολύ σημαντικές είναι και οι εκπτώσεις που θα προσφέρουμε στους πελάτες μας.

Τους λόγους για τους οποίους πρέπει να προσφέρουμε εκπτώσεις θα τους εξετάσουμε παρακάτω, στο κεφάλαιο που θα μιλήσουμε για την προώθηση των προϊόντων μας.

Εδώ θα καθορίσουμε μόνο το ποσό/ποσοστό των εκπτώσεων αυτών.

Αφού καταλήξουμε στην τιμή χονδρικής και σε αυτές που θα περιλαμβάνουν έκπτωση, τις σημειώνουμε κι αυτές κάτω από τις τιμές βάσης που γράψαμε πριν.

4. Έλεγχος Τιμών Αγοράς:

Στο σημείο αυτό σημειώνουμε στο χαρτί μας το εύρος τιμών των ανταγωνιστών μας. Το είχαμε βρει αυτό στο στάδιο επιλογής προϊόντων, θυμάστε;

5. Η Οπτική Του Πελάτη:

Αυτό μπορεί να είναι λίγο δύσκολο, μα πιστέψτε με είναι πολύ χρήσιμο. Ξεχάστε για λίγο πως το προϊόν αυτό είναι δικό σας. Αντιμετωπίστε το δηλαδή ως πελάτης και όχι ως δημιουργός. Φανείτε ρεαλιστές και αντικειμενικοί. Ούτε να θεοποιήσετε την δημιουργία σας, αλλά ούτε να είσαστε υπερβολικά αυστηροί με τον εαυτό σας (που είναι και το πιο σύνηθες…).

Δείτε λοιπόν το προϊόν σας ως πελάτης και σκεφτείτε μέχρι ποιο ποσό θα διαθέτατε εσείς προσωπικά για να το αγοράσετε. Σημειώστε κι αυτή την τιμή στο χαρτί σας.

Πλέον, έχετε όλες τις τιμές συγκεντρωμένες σε ένα χαρτί. Μελετήστε τες προσεκτικά και αποφασίστε ποιες είναι οι πιο συμφέρουσες τιμές πώλησης.

Πως προσθέτουμε αξία στα προϊόντα μας;

1. Δωράκι Έκπληξη:

Μία πρακτική που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος. Πλέον, είναι σχετικά σπάνιο να παραλάβουμε οποιοδήποτε προϊόν και να μην υπάρχει κάτι επιπλέον μέσα. Μπορείτε είτε να βάλετε κάποιο δειγματάκι, είτε κάποιο μικροδωράκι. Σε κάθε περίπτωση φροντίστε να είναι κάτι που έχετε φτιάξει εσείς.

2. Ευχαριστήριο Σημείωμα:

Είναι πάντα όμορφο να λέμε “ευχαριστώ”. Ένα ιδιόχειρο σημείωμα μπορεί πραγματικά να κάνει την διαφορά. Ο πελάτης μας νιώθει ξεχωριστός και σίγουρα θα μας θυμηθεί την επόμενη φορά που θα χρειαστεί κάποιο προϊόν που μπορεί να βρει σε εμάς.

3. Προσεγμένη Συσκευασία:

Ένα φαινόμενο που παρατηρώ με λύπη μου συχνά ως πελάτης είναι η συσκευασία. Παρόλο που είναι πολύ προσεγμένη όσον αφορά το να φτάσουν οι αγορές μου άθικτες, η εμφάνιση τους είναι πρόχειρη.

Ναι, είναι αλήθεια πως ο πελάτης θα βρει δικαιολογημένη μία πιο πρόχειρη συσκευασία προϊόντος όταν αυτό είναι χειροποίητο.

Ας μην κρυβόμαστε όμως πίσω από το δάχτυλο μας!

Αυτό είναι αφενός τσαπατσουλιά και αφετέρου προσπάθεια να μειώσουμε τα κόστη μας. Και φαίνονται και τα δύο. Όσο δικαιολογημένα κι αν είναι και τα δύο, δεν παύουν να είναι ασέβεια και προς το προϊόν και προς τον πελάτη.

4. Οδηγίες φροντίδας:

Προσωπικά παλιότερα έβαζα επιπλέον καρτελάκι, τώρα βάζω QR code στα ευχαριστήρια καρτελάκια μου. Είναι ένα από τα “extra βήματα” που κάνουν τον επαγγελματία να ξεχωρίζει.

5. Extras:

Με αυτό εννοώ οτιδήποτε άλλο θα θέλατε εσείς ως πελάτης να περιέχει το πακέτο που παραλάβετε. Π.χ. ένας κατάλογος προϊόντων, ένα μπιλιετάκι με συμβουλές, ένα μίνι φυλλάδιο με συμπληρωματικά προϊόντα, κ.λπ.

Αυτό πραγματικά εξαρτάται από το είδος του προϊόντος.

Προϊόντα - Προετοιμασία

Αφού πλέον έχουμε καταλήξει στο τι θα πουλήσουμε και σε ποια τιμή, είναι ώρα να σηκώσουμε τα μανίκια!

Δείγματα – Προϊόντα

Το πρώτο που χρειαζόμαστε είναι υλικό για να δει ο πελάτης τι θα αγοράσει.

Το αν θα φτιάξουμε δείγματα ή προϊόντα έτοιμα προς πώληση, κατ’ ουσίαν εξαρτάται από το είδος των προϊόντων που έχουμε.

Ας δούμε τι μας συμφέρει ανά περίπτωση.

1. Δείγματα:

Είναι η μόνη επιλογή που έχουμε όταν πρόκειται για προσωποποιημένες δημιουργίες ή ευπαθή προϊόντα με σύντομη ημερομηνία λήξης.

Επίσης είναι καλή επιλογή όταν φτιάχνουμε κάτι για πρώτη φορά ή όταν χρησιμοποιούμε υλικά με τα οποία δεν είμαστε εξοικειωμένοι.

2. Έτοιμα Προϊόντα:

Όταν οι δημιουργίες μας είναι πασχαλινά προϊόντα χωρίς προσωποποίηση, είναι καλύτερα να φτιάξουμε κατευθείαν προϊόντα προς πώληση.

Έτσι έχουμε το προωθητικό υλικό που χρειαζόμαστε αλλά και ετοιμοπαράδοτα προϊόντα για τους πελάτες μας.

3. Βρώσιμα:

Ιδιαίτερα προϊόντα αυτής της περιόδου είναι τα σοκολατάκια, πασχαλινά μπισκότα, κ.λπ.

Σε αυτήν την περίπτωση είναι καλύτερα να φτιάξουμε μερικά δείγματα στην αρχή της περιόδου των πασχαλινών αγορών και ένα μικρό stock κατά τα μέσα προς το τέλος της.

Φωτογράφιση προϊόντων

Female designer shotting clothes on mannequin by cell phone

Το σημαντικότερο εργαλείο μας είναι οι φωτογραφίες των δημιουργιών μας, ιδίως αν δεν διαθέτουμε φυσικό κατάστημα.

Μέσα από αυτές, ο πελάτης γνωρίζει το προϊόν μας και κατά ένα 70% αποφασίζει αν θα το αγοράσει ή όχι.

Αν και στο μέλλον θα αφιερώσουμε ολόκληρο άρθρο για την φωτογράφηση προϊόντων, ας δούμε τώρα μερικά βασικά σημεία για εμάς που ακόμα δεν έχουμε την δυνατότητα να προσλάβουμε επαγγελματία φωτογράφο.

1. Υψηλή Ανάλυση:

Αν φωτογραφίζετε τις δημιουργίες σας με το κινητό σας όπως εγώ, μην ξεχνάτε να έχετε πάντα ενεργοποιημένη την λειτουργία HDR, χάρις στην οποία αποτυπώνονται στις φωτογραφίες ακόμα και οι πιο μικρές λεπτομέρειες.

2. Διαστάσεις:

Φροντίστε η μικρότερη διάσταση της κάθε φωτογραφίας να είναι τουλάχιστον 1920 px, ώστε να εμφανίζεται με ευκρίνεια σε όλες τις συσκευές.

3. Τύπος:

Ο τύπος της φωτογραφίας επηρεάζει άμεσα την ευκρίνεια αλλά και το μέγεθος της.

Η ασφαλέστερη επιλογή είναι το JPG λόγω του μικρού μεγέθους των φωτογραφιών αλλά και το ότι είναι αποδεκτός από κάθε – μα κάθε – ιστότοπο.

Ωστόσο, αν στις φωτογραφίες σας υπάρχουν διαφάνειες, αυτές θα διατηρηθούν μόνο αν τις αποθηκεύσετε σε μορφή PNG.

Η μορφή PNG διατηρεί τα διαφανή σημεία των φωτογραφιών και έχει πολύ μεγαλύτερη ευκρίνεια.

Ωστόσο αυξάνει δραματικά το μέγεθος των φωτογραφιών, σε σημείο που αρκετές φορές τις κάνει δύσχρηστες.

Προσωπικά, για να αντιμετωπίσω το πρόβλημα αυτό, χρησιμοποιώ δύο δωρεάν εργαλεία.

Αρχικά, αφού επεξεργαστώ τις φωτογραφίες μου ώστε η φωτεινότητα και τα χρώματα να είναι σωστά, τις αποθηκεύω σε PNG.

Αν υπάρχουν διαφάνειες, τότε χρησιμοποιώ το  https://imagecompressor.com/ ώστε να μειώσω το μέγεθος τους χωρίς να χάσω τις διαφάνειες, αλλά ούτε την ευκρίνεια τους.

Αν δεν υπάρχει κάποια διαφάνεια, τις μετατρέπω σε JPG χρησιμοποιώντας αυτό: https://png2jpg.com/

Και τα δύο είναι δωρεάν, μπορούμε να επεξεργαστούμε μέχρι 20 φωτογραφίες ταυτόχρονα, χωρίς κανένα περιορισμό στο πόσες φωτογραφίες θα επεξεργαστούμε συνολικά.

Η ποιότητα των τελικών φωτογραφιών είναι άψογη και στις δύο περιπτώσεις και το μέγεθος τους το μικρότερο δυνατό.

4. Γωνία Λήψης:

Φωτογραφίζετε τις δημιουργίες σας απ’ όλες τους τις πλευρές και με όλους τους δυνατούς τρόπους.

Σκοπός μας είναι να μην υπάρχει σημείο του προϊόντος αφωτογράφητο.

ΔΕΝ θα είναι όλες οι φωτογραφίες όμορφες, ούτε θα τις χρησιμοποιήσουμε όλες στην παρουσίαση τους.

Θα κρατήσουμε τις επιπλέον φωτογραφίες στο αρχείο μας, ώστε όταν κάποιος πελάτης θελήσει να δει κάποιο συγκεκριμένο σημείο, να μπορούμε να του στείλουμε φωτογραφία του σημείου αυτού.

5. Φόντο:

Το πολύ γνωστό μας “background”!

Φροντίστε να είναι μονόχρωμο και ανοιχτόχρωμο.

Είναι προτιμότερο να φωτογραφίζετε απευθείας τα προϊόντα σας σε λευκό φόντο, παρά να αφαιρείτε το background αργότερα. Για να το κάνετε αυτό χρησιμοποιήστε ένα τοίχο, ένα σεντόνι ή ακόμα και απλό λευκό χαρτί.

Γενικότερα φροντίστε να μην υπάρχουν άλλα αντικείμενα γύρω από το προϊόν. Αφενός γιατί αποσπάται η προσοχή του πελάτη και αφετέρου γιατί πολλές φορές μπερδεύεται με το τι ακριβώς είναι προς πώληση.

Εξαιρέσεις σε αυτόν τον κανόνα είναι:

  • Φωτογραφίες του προϊόντος σε χρήση. Π.χ. μία τσάντα πολλαπλών χρήσεων γεμάτη με πράγματα.
  • Εποχιακές φωτογραφίες. Π.χ. βάλτε δίπλα στις πασχαλινές σας δημιουργίες μερικά βαμμένα αυγά, κ.λπ.
  • Αντικείμενα που βοηθούν τον πελάτη να καταλάβει το μέγεθος της δημιουργίας σας. Π.χ. Εγώ φωτογραφίζω οτιδήποτε κρεμαστό (από σκουλαρίκια μέχρι στολίδια ή μπρελόκ) χρησιμοποιώντας μία τυπική κούπα του καφέ.
6. Ακρίβεια:

Φροντίστε οι φωτογραφίες σας να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στο πραγματικό αντικείμενο.

Σε περίπτωση που υπάρχει σημαντική απόκλιση στα χρώματα ή όποιο άλλο χαρακτηριστικό, φροντίστε να το επισημαίνετε με σαφήνεια στην περιγραφή του προϊόντος.

Έτσι αποφεύγετε όσο το δυνατόν παρεξηγήσεις, δυσαρεστημένους πελάτες, επιστροφές και κακές κριτικές.

Branding

Και τώρα που έχετε έτοιμες τις φωτογραφίες σας ήρθε η ώρα να παρουσιάσετε τις δημιουργίες σας στον κόσμο!

Είναι η στιγμή που πρέπει να ετοιμάσετε αναλόγως το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ή/και την σελίδα σας. Το “κανάλι” με λίγα λόγια μέσω του οποίου διαθέτετε τα προϊόντα σας και μπορούν να σας βρουν για να τα αγοράσουν.

Δυστυχώς, οι περισσότεροι δημιουργοί παραμελούν κάπως αυτό το κομμάτι.
Τι είναι όμως αυτά που πρέπει να προσέξουμε; Ας τα δούμε μαζί…

1. Συστηθείτε!

Πέραν του να δείξετε τις δημιουργίες σας, είναι καλό να υπάρχει ένα κομμάτι που οι επισκέπτες σας μπορούν να μάθουν λίγα περισσότερα για εσάς. Τους κάνει να νιώθουν μεγαλύτερη οικειότητα και ασφάλεια.

2. Επικοινωνία:

Φροντίστε να υπάρχει τρόπος ούτως ώστε οι υποψήφιοι πελάτες σας να μπορούν να κάνουν εύκολα τις ερωτήσεις τους.

3. Προσωπικό Στυλ:

Αν και αυτό είναι ένα ολόκληρο κομμάτι από μόνο του, θα σας πω επιγραμματικά το εξής… Διαμορφώστε ένα προσωπικό στυλ και μείνετε συνεπείς σε αυτό. Ο στόχος μας είναι ο επισκέπτης μας να μπορεί να μας αναγνωρίσει από το στυλ μας πριν ακόμα δει το όνομα ή το λογότυπο μας.

4. Περιγραφές προϊόντων:

Είναι το κομμάτι που δυσκολεύει τους περισσότερους δημιουργούς και αυτό με τις περισσότερες ελλείψεις.

Μην τεμπελιάζετε και μην κρύβεστε πίσω από την δικαιολογία “μα αφού δεν τις διαβάζει κανείς”! Και όμως τις διαβάζουν!

Το ότι σας ρωτάνε σχετικά με πράγματα που αναφέρετε ήδη, έχει να κάνει περισσότερο με την ανασφάλεια του να ψωνίζει κανείς χωρίς προσωπική επαφή.

Το να είμαστε όσο πιο αναλυτικοί γίνεται διασφαλίζει πρώτα από όλα εμάς τους ίδιους.

Επιπλέον, δείχνει επαγγελματισμό και το πόσο σοβαρά παίρνουμε εμείς οι ίδιοι την δουλειά μας.

Τέλος, είναι πραγματικά ευεργετικό για την κατάταξη μας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Όσο αναλυτικότερη είναι μία περιγραφή, τόσες περισσότερες λέξεις-κλειδιά περιέχει και τόσο πιο συχνά μας “διαβάζουν” οι μηχανές αναζήτησης.

Περιγράψτε αναλυτικά την δημιουργία σας.

Αναφέρετε χρώματα και διαστάσεις και αν είναι διαθέσιμη σε άλλα μεγέθη και χρωματικούς συνδυασμούς.

Τον απαιτούμενο χρόνο κατασκευής και αν είναι ετοιμοπαράδοτη ή όχι.

Αν μπορεί να προσωποποιηθεί, και αν ναι με ποιο τρόπο.

Τρόπους πληρωμής και αποστολής και χρόνους μεταφοράς. Ειδικούς όρους πώλησης.

Πιθανές χρήσεις. Αν είναι κατάλληλη για δώρο, και αν ναι για ποιον.

Οτιδήποτε άλλο θα θέλατε να ξέρετε αν ήσασταν εσείς στην θέση του πελάτη.

5. Κριτικές:

Πάντα μα πάντα να δίνετε την δυνατότητα στον πελάτη να αφήσει την κριτική του.

Να απαντάτε σε όλες, θετικές ή αρνητικές. Στις αρνητικές ακόμα περισσότερο, εξηγώντας ήρεμα και ευγενικά την δική σας πλευρά.

Και όταν ο πελάτης έχει δίκιο να το αναγνωρίζετε και να ζητάτε συγγνώμη. Ατυχίες και κακές στιγμές συμβαίνουν σε όλους.

6. Ανανέωση – Εποχικότητα:

Να ανανεώνετε τακτικά το κατάστημα σας και να φροντίζετε να ακολουθείτε τις τάσεις της εποχής όσο αυτό ταιριάζει στο στυλ σας.

Να έχετε τα εποχιακά προϊόντα στην πρώτη γραμμή και τον υπόλοιπο καιρό να τα αντικαθιστάτε με αυτά που θέλετε να προωθήσετε την δεδομένη στιγμή.

Προώθηση προϊόντων - Η μεγάλη στιγμή!!!

shopping-commercial-online-internet-concept

Ακούω και βλέπω συχνά δημιουργούς να στενοχωριούνται γιατί δεν έχουν πωλήσεις. Στο 90% των περιπτώσεων ο λόγος είναι ένας. Και είναι πολύ απλός. Είτε δεν προωθούν τις δημιουργίες τους, είτε δεν το κάνουν σωστά.

Δυστυχώς δεν υπάρχει μαγική φόρμουλα, και το ότι έχουμε ένα χώρο (είτε ιστοσελίδα, είτε σελίδα στα social media, είτε ηλεκτρονικό κατάστημα) δεν είναι αρκετό από μόνο του.

Οι δημιουργίες δεν θα φτάσουν από μόνες τους μπροστά στα μάτια των υποψήφιων πελατών μας. Κάποιος πρέπει να το κάνει αυτό.

Κι αυτός ο κάποιος είμαστε εμείς!

Ξέρω ότι οι περισσότεροι σκέφτεστε… “δεν το έχω με την πώληση”… Κι όμως… το “έχετε”! Απλά δεν έχετε βρει ακόμα τον τρόπο προώθησης που ταιριάζει σε εσάς!

Για πάμε να δούμε μερικά πραγματάκια που μπορούν να σας βοηθήσουν…

1. Τι είδους πωλητής είμαι;

Όλοι ανεξαιρέτως είμαστε “πωλητές” στην ζωή μας, ακόμα κι αν δεν το εφαρμόζουμε αυτό επαγγελματικά.

Σκεφτείτε κάθε φορά που θέλετε να πείσετε κάποιον για κάτι. Οτιδήποτε κι αν είναι αυτό, οποιοσδήποτε κι αν είναι αυτός ο κάποιος, το παιδάκι σας, ο σύντροφος ή το κατοικίδιο σας.

Ουσιαστικά, ακριβώς το ίδιο είναι και η πώληση. Θέλετε να πείσετε “κάποιον” για “κάτι”. Συγκεκριμένα, θέλετε να πείσετε τον υποψήφιο πελάτη σας να αγοράσει.

Είναι ΤΌΣΟ απλό! Μην το κάνετε δύσκολο μέσα στο κεφάλι σας και μην το φοβάστε!

Μελετήστε λίγο τον εαυτό σας και βρείτε το μοτίβο συμπεριφοράς που ακολουθείτε κάθε φορά που θέλετε να πείσετε τον απέναντι σας να κάνει αυτό που του ζητάτε. Τι από αυτά που κάνετε έχει πάντα αποτέλεσμα; Βρείτε το και προσαρμόστε το στην τεχνική προώθησης σας.

Άλλοι άνθρωποι είναι πιο διακριτικοί, πιο ντροπαλοί. Άλλοι πιο άμεσοι, πιο ανοιχτοί.

Προσδιορίστε τι τύπος είσαστε, πως λειτουργείτε ήδη στην υπόλοιπη σας ζωή και απλά εφαρμόστε το και εδώ!

Και για να το κάνω πιο κατανοητό σας δίνω ένα παράδειγμα και πάλι… Την αφεντιά μου!

Δεν είμαι ο άνθρωπος που θα πιέσει κάποιον άλλον για να αγοράσει. Ντρέπομαι εύκολα και δεν θέλω να ενοχλώ τους άλλους. Δεν κάνω τσαχπινιές, δεν μπορώ να ωραιοποιήσω καταστάσεις, ούτε κάνω κομπλιμέντα (κελεπούρι είμαι πανάθεμα με!!!). Δεν μπορώ να υποστηρίξω τίποτε που δεν πιστεύω εγώ η ίδια, ούτε να το παρουσιάσω καλύτερο από ό,τι είναι. Υπεραναλύω τα πάντα κι αν διαφωνώ με κάτι θα το πω ακόμα κι αν χάσω την εύνοια του απέναντι μου.

Από την άλλη, αυτοσαρκάζομαι, έχω καλό χιούμορ, είμαι απίστευτα υπομονετική και πεισματάρα και μπορώ να είμαι ευγενέστατη ακόμα κι αν δεν συμπαθώ τον συνομιλητή μου.

Αντικειμενικά μιλώντας, για αυτό που έχουμε στο μυαλό μας όταν λέμε “πωλητής” δεν κάνω!

Έχω προσαρμόσει όμως όλα μου τα καλά και τα κακά στον τρόπο που προωθώ τις δημιουργίες μου και μαντέψτε… πιάνει!

Είμαι πάντα ειλικρινής, κι αν αυτό που ψάχνει ο πελάτης δεν το έχω ή δεν μπορώ να το κάνω το λέω από την πρώτη στιγμή.

Παρουσιάζω και τα αρνητικά των προϊόντων μου μαζί με τα θετικά τους και αναλύω τα πάντα σχετικά με αυτά.

Σπάω τον πάγο με ένα αστείο – συνήθως αυτοσαρκαστικό για να μην φέρω σε δύσκολη θέση κανέναν -, απαντάω σε όλες τις ερωτήσεις όσο κοινότοπες κι αν είναι, όσες φορές κι αν τις κάνουν.

Ψάχνω να βρω τι είναι αυτό που θα μπορούσε να ικανοποιήσει τον εκάστοτε υποψήφιο πελάτη μου κι αν δεν το έχω εγώ προτείνω κάποιον – αν ξέρω – που μπορεί να το κάνει εκείνος.

Μπορεί να χάνω την πώληση εκείνη την στιγμή αλλά κερδίζω πως την επόμενη φορά που ο συνομιλητής μου θα θελήσει κάτι που είναι στο αντικείμενο μου αν μη τι άλλο θα με θυμηθεί και θα επικοινωνήσει.

Αν λοιπόν μπορώ εγώ και πουλάω… πιστέψτε με… ΟΛΟΙ μπορείτε!

2. Μπείτε στην θέση του πελάτη.

Σας το έχω πει ήδη και θα βαρεθείτε να με ακούτε να το επαναλαμβάνω.

Όσα ενοχλούν εσάς ως υποψήφιους αγοραστές, ενοχλούν και τους υπόλοιπους.

Μην εφαρμόζετε τακτικές που δεν εγκρίνετε.

Ακόμα και στις ελάχιστες περιπτώσεις που μπορεί να έχουν αποτέλεσμα, εσείς δεν θα ανήκετε σε αυτές.

Γιατί πολύ απλά δεν θα μπορέσετε να τις εφαρμόσετε σωστά και κατά συνέπεια δεν θα αποδώσουν.

Αντίθετα, σκεφτείτε σε τι θα αντιδρούσατε θετικά ως πελάτης και εφαρμόστε το.

3. Επιλέξτε τα κατάλληλα social media για εσάς:

Μην αναλώνεστε σε όποιο κοινωνικό δίκτυο υπάρχει.

Επιλέξτε με πόσα δίκτυα θα ασχοληθείτε ανάλογα με τον εκάστοτε διαθέσιμο χρόνο που έχετε.

Στην συνέχεια, σκεφτείτε ποιο μπορείτε να χειριστείτε καλύτερα, που έχετε την μεγαλύτερη εμπειρία, ποιο σας εκφράζει περισσότερο και που έχετε ήδη την μεγαλύτερη απήχηση.

Με βάση όλα τα παραπάνω, επιλέξτε ποιο/α είναι τα social media που είναι κατάλληλα για εσάς και προσηλωθείτε σε αυτά και μόνο!

Στο μέλλον που θα αρχίσετε να αναπτύσσεστε, επανεξετάζετε αν θα επεκταθείτε και σε άλλα.

Προσφορές - Εκπτώσεις - Δώρα

Βασική τακτική για την προώθηση των δημιουργιών μας είναι να προσφέρουμε εκπτώσεις και δώρα.

Τα δύο που πρέπει να προσέξουμε είναι το είδος και ο χρόνος.

Το είδος θα το επιλέξουμε έχοντας ως βάση κατά κύριο λόγο τα κόστη μας.

Υπάρχουν διάφορες επιλογές, όπως:

  • Έκπτωση επί της τιμής
  • Έκπτωση σε κάποιον συνεργάτη μας
  • Συμμετοχή σε κλήρωση δώρου
  • Προϊόν δώρο
  • Δωρεάν μεταφορικά
  • Δωρεάν συσκευασία δώρου
  • Δωρεάν επιπλέον υπηρεσίες (ανάλογα με το είδος των προϊόντων)

Μπορούμε να προσφέρουμε κάποιο από τα παραπάνω ή να τα συνδυάσουμε μεταξύ τους.

Επίσης, μπορούμε να τα προσφέρουμε απευθείας ή βάσει συγκεκριμένων προϋποθέσεων (π.χ. κατώτατη παραγγελία, συγκεκριμένη ποσότητα προϊόντων, κ.λπ.)

Παροχές όπως η συσκευασία δώρου ή τα δωρεάν μεταφορικά μπορούμε να τις διαθέτουμε σε μία μόνιμη βάση ή για μεγαλύτερη χρονική διάρκεια.

Τις εκπτώσεις επί της τιμής, κ.λπ. καλό θα είναι να τις προσφέρουμε περιοδικά και για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ώστε να παρακινούμε τον πελάτη να “δράσει” πιο γρήγορα.

Διαγωνισμοί - Giveaways

giveaway

Αν και θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε τους διαγωνισμούς στην προηγούμενη ενότητα, τους αφιερώνω ξεχωριστό κομμάτι γιατί είναι κάτι πολύ παραπάνω από μία απλή προσφορά.

Αν ένας διαγωνισμός διεξαχθεί σωστά μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα την αναγνωρισιμότητα και το κοινό μας.

Και αυτό είναι κάτι στο οποίο θέλω να επιστήσω την προσοχή σας.

Ένας διαγωνισμός ΣΠΑΝΙΑ θα σας φέρει άμεσες πωλήσεις.

Είναι μία μορφή διαφήμισης που δρα κυρίως μακροπρόθεσμα και έμμεσα όσον αφορά το κομμάτι των πωλήσεων.

Έχει όμως άμεση επίδραση στην απόκτηση νέων ακολούθων, στην δημοτικότητα μας και στο να εμφανιζόμαστε όλο και πιο συχνά σε άτομα που βάσει των προβλέψεων των μηχανών αναζήτησης ενδιαφέρονται για προϊόντα σαν τα δικά μας.

Οπότε είναι σημαντικό όταν αποφασίσετε να διενεργήσετε έναν διαγωνισμό να ξέρετε για ποιον λόγο ακριβώς το κάνετε και τι να περιμένετε.

Αν θέλετε να αφιερώσουμε ένα άρθρο συγκεκριμένα για τους διαγωνισμούς και τα giveaways, μην ξεχάσετε να το γράψετε στα σχόλια – όπως και κάθε άλλο θέμα για το οποίο θα θέλατε να δείτε συγκεκριμένο άρθρο.

Διαφήμιση

Το καλό είναι ότι υπάρχουν διάφοροι τρόποι να διαφημίσουμε τις δημιουργίες μας δωρεάν ή με μικρό κόστος.

Οι διαγωνισμοί είναι ο πρώτος από αυτούς.

Επίσης πολύ αποτελεσματικές μπορούν να είναι οι ιστορίες και οι αναρτήσεις μας στα κοινωνικά δίκτυα.

Μία πολύ καλή πηγή διαφήμισης είναι οι αναρτήσεις των πελατών μας με φωτογραφίες από το τι παρέλαβαν και ακόμα καλύτερα ένα unboxing video.
Για να τους παρακινήσουμε να το κάνουν αυτό μπορούμε να τους παρέχουμε κάποια από τις προσφορές που αναφέραμε παραπάνω, π.χ. έκπτωση ή συμμετοχή σε κλήρωση κάποιου δώρου.

Επίσης αναρτήσεις που θα κάνουν το κοινό μας να αλληλεπιδράσει μαζί μας είναι πολύ αποτελεσματικές.

Παράδειγμα, μπορούμε να ανεβάσουμε δύο δημιουργίες μας και να τους ζητήσουμε να διαλέξουν την πιο κατάλληλη για κάποιο συγκεκριμένο σκοπό. Ή να τους ζητήσουμε να διαλέξουν χρώματα ή γενικότερα να μας πουν την άποψη τους.

Παρόμοια δρουν και αναρτήσεις από τα “backstages” μας. Μία φωτογραφία δηλαδή από την διαδικασία κατασκευής όπου το προϊόν θα φαίνεται αρκετά καθαρά ή που στο πλάι θα φαίνεται “τυχαία” κάποια άλλη ήδη ολοκληρωμένη δημιουργία μας.

Με μία ωραία χιουμοριστική ανάρτηση μπορεί να γίνει viral πριν καν το καταλάβουμε.

Το ίδιο ακριβώς μπορούμε να κάνουμε δείχνοντας κάποιο από τα προϊόντα μας σε χρήση στην καθημερινή μας ζωή.

Μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε δημοφιλή – και κατά προτίμηση και σχετικά – tags σε κάθε σας ανάρτηση.

Ένα άλλο πολύ αποτελεσματικό είδος διαφήμισης είναι τα σύντομα videos, ιδίως αν μπορούμε να τα κάνουμε να είναι και χιουμοριστικά. Τα κατοικίδια και οι φίλοι μας – αν ντρεπόμαστε να βγούμε οι ίδιοι “στο γυαλί” – μπορούν να βοηθήσουν πολύ σε αυτό.

Και τέλος να μην ξεχνάμε τα ευχαριστήρια καρτελάκια στα πακέτα μας.

Τα αναφέραμε όταν μιλούσαμε για το πως θα δώσουμε περισσότερη αξία στο προϊόν μας αλλά μην ξεχνάμε πόσο αποτελεσματική μορφή διαφήμισης είναι.

Αντίστοιχα, κάποια χρηστικά μικροαντικείμενα με την φίρμα μας μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικά.

Ένα σουβέρ, ένα μπρελόκ ή ένα στυλό που θα το προσθέτουμε ως δωράκι – έκπληξη στα πακέτα μας, υπενθυμίζει διαρκώς την παρουσία μας και μπορεί να προκαλέσει συζητήσεις γύρω από εμάς και τις δημιουργίες μας.

Στρατηγικό Πλάνο

my-business-plan

Αφού κατασταλάξουμε στο τι από τα παραπάνω θα χρησιμοποιήσουμε, θα πιάσουμε πάλι μολύβι και χαρτί για να καταστρώσουμε το πλάνο μας. Πότε θα κάνουμε τι.

Θα μας βοηθήσει όχι μόνο να παραμείνουμε προσηλωμένοι στον στόχο μας αλλά και να αξιολογήσουμε και τα αποτελέσματα της στρατηγικής μας στο τέλος της εκάστοτε προωθητικής ενέργειας.

Με αυτόν τον τρόπο θα διαπιστώσουμε εύκολα τι αποδίδει και τι όχι, τι χρειάζεται βελτίωση και τι πρέπει να αποφύγουμε την επόμενη φορά.

Μην σταματάτε να πειραματίζεστε και να ελέγχετε συχνά την αποτελεσματικότητα των προωθητικών σας ενεργειών.

Bonus – Αυτοφροντίδα & Στοχοπροσήλωση

Κλείνοντας θέλω να σας υπενθυμίσω πως για να πάει κάτι καλά πρέπει πρώτα να είμαστε οι ίδιοι καλά!

Φροντίστε τον εαυτό σας.

Φροντίστε να ξεκουράζεστε.

Όταν είσαστε ξεκούραστοι, 4 ώρες δουλειάς είναι πολύ αποδοτικότερες από 8 ώρες που δουλέψατε όντας εξαντλημένοι.

Κάντε ολιγόλεπτα διαλείμματα ανά μία ώρα.

Ανοίξτε το παράθυρο, έστω για 5 λεπτά ακόμα κι αν κάνει κρύο. Ο φρέσκος αέρας βοηθά τον εγκέφαλο να οξυγονώνεται καλύτερα.

Αρωματίστε τον χώρο με αρώματα εσπεριδοειδών.

Οι μυρωδιές αυτές ενεργοποιούν συγκεκριμένους νευρώνες του εγκεφάλου και βοηθούν στην συγκέντρωση.

Επικεντρώστε την σκέψη και την προσοχή σας σ’ αυτό που κάνετε την δεδομένη στιγμή.

Βήμα βήμα και ένα πράγμα την φορά.

Μείνετε προσηλωμένοι στον στόχο σας και διατηρήστε την ψυχραιμία σας όταν κάτι δεν πάει ακριβώς όπως το προγραμματίσατε ή το περιμένατε.

Μην απογοητεύεστε και κυρίως μην τα παρατάτε!

Το μόνο που χρειάζεται είναι επανεξέταση και επαναπροσδιορισμός των σημείων που δεν λειτούργησαν τόσο καλά.

Ελπίζω να μην σας κούρασα πολύ και σας εύχομαι να έχετε όλοι καλές και γλυκές πωλήσεις!

Περιμένω στα σχόλια σας, τις ιδέες και τις παρατηρήσεις σας αλλά και για ποιο θέμα θα θέλατε να μιλήσουμε στα επόμενα άρθρα.

Fashion Design Market
ΆΝΟΙΞΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ!
Picture of Nena

Nena

Μέχρι την επόμενη φορά… δημιουργικά δική σας… 💋💋💋

Κάθε εβδομάδα η Νένα από το Giggles & Smiles ღ μας λύνει απορίες και μας δίνει συμβουλές πως να βελτιώσουμε τις πωλήσεις μας και όχι μόνο! Δημιουργός και η ίδια, και με 15ετή πείρα στην δημιουργία, κατασκευή και προώθηση ηλεκτρονικών καταστημάτων και ιστοσελίδων, γνωρίζει “εκ των έσω” όλα όσα θέλουμε να μάθουμε! *** Στα άρθρα της δεν περιλαμβάνονται affiliate links, έμμεση διαφήμιση, ή προώθηση επί πληρωμή καθ’ οιονδήποτε τρόπο συγκεκριμένων υπηρεσιών και προϊόντων.
14/03/2025

Τέλειο άρθρο, πολύ κατατοπιστικό και συγκεκριμένο!!! Ευχαριστούμε πολύ!!!

Avatar for Ελένη Τουφεξή
Ελένη Τουφεξή
14/03/2025

Καλή Αρχή με τα άρθρα σου Νένα! Σε ευχαριστούμε πολύ για τις πολύτιμες συμβουλές σου και για τον χρόνο που αφιερώνεις στην πλατφόρμα μας.

Avatar for Sxedio Modas
Sxedio Modas